O Under Armour

O Under Armour

Under Armour, Inc. je americká spoločnosť vyrábajúca športové oblečenie a doplnky. Spoločnosť je dodávateľom športového oblečenia, ako aj ležérneho oblečenia na bežné nosenie a v roku 2006 začala ponúkať už aj športovú obuv.

Celosvetová centrála Under Armour sa nachádza v Baltimore, štát Maryland, USA. Jeho európska centrála sa nachádza na olympíjskom štadióne v Amsterdame a ďalšie kancelárie sú v (USA) Denver, Colorado, (Číne) Hong Kong a Guangzhou, (Indonézia) Jakarta, (Kanada) Toronto.

HISTÓRIA
Značka Under Armour bola založená v roku 1996, vtedy 23 ročným kapitánom futbalového tímu University of Maryland, Kevinom Plankom. Plank najprv začal podnikať zo suterénu domu jeho babičky vo Washingtone DC. Svoj ​​čas trávil cestovaním hore-dole po východnom pobreží bez hotového produktu, iba s oblečením v kufri svojho auta. Jeho prvý predaj oblečenia do tímu prišiel na konci roka 1996 a to v hodnote 17 000 dolárov. Vďaka tímto prostriedkom sa presťahoval zo suterénu od jeho babičky do Baltimoru, v Marylande. Po niekoľkých sťahovaniach v meste sa usídlil v jeho súčasnom sídle v Tide Point.

Ako obrancu na University of Maryland, už Planka unavovala potreba neustáleho vymieňanie prepotených tričiek, ktoré nosil pod dresom. Všimol si, že jeho kompresné šortky, ktoré nosí počas tréningu, zostávajú po celý čas suché. To ho inšpirovalo k tomu, aby vytvoril tričko zo syntetickej tkaniny, ktoré bude odvádzať pot od tela a udržiavať jeho telo v suchu. Po ukončení štúdia na University of Maryland, Plank vyvinul svoj ​​prvý prototyp trička, z ktorého niekoľko kusov daroval svojim spoluhráčom z Marylandu a priateľom, ktorí išli hrať NFL. Plank na základe spätnej väzby čoskoro zdokonalil konštrukciu trička a vytvoril nové tričko vyrobené z mikrovlákien, ktoré odvádzali vlhkosť a udržiavali športovcov ľahkých v chlade a suchu. Hlavní konkurenti ako Nike, Adidas a Reebok čoskoro nasledovali Plankove kroky a vydali ich vlastnú verziu Under Armour oblečenia odvádzajúceho vlhkosť.

Ľudia si začali všímať značku Under Armour až keď sa na titulnej strane objavila fotografia quarterbacka Oakland Raiders - Jeffa Georgea, ktorý mal na sebe rolák Under Armour. Po tejto reklame na prednej strane USA Today, získala spoločnosť Under Armour svoj prvý kontrakt, keď prevádzkový manažér z Georgia Tech odjednal od Planka 10 tričiek. Táto dohoda otvorila UA dvere k podpisu zmlúv s Arizona State University, North Carolina State a ďalšími futbalovými klubmi prvej divízie. S pozitívnymi recenziami od hráčov, ktoré sa začali šíriť, začali narastať aj počty objednávok. V ten istý rok, začala spoločnosť Under Armour ponúkať niekoľko nových rád oblečenia; vrátane ColdGear (pod 12 °C), TurfGear, AllseasonGear (12 °C až 22 °C) a StreetGear. Do konca roka 1996 sa predalo 500 Under Armour HeatGear (od 22 °C) tričiek, ktoré vygenerovali 17 000 dolárov. V roku 1997, už nazbieral Plank objednávky v hodnote 100 000 dolárov a našiel si továreň v Ohiu na výrobu tričiek.
 

 


Kevin Plank,
zakladateľ Under Armour